Payday loans
SERIAL CUP 2018 BESZÁMOLÓ

Nagy örömmel futottunk neki az évnek, hiszen először volt alkalmunk arra, hogy támogatásban részesítsük néhány távrepülő versenyzés iránt érdeklődő pilótánkat.

Simonics Péter csapatvezetőnkként - no és versenyzőként - vett rész a Serial Cup 2018 versenyen. Az ő tollából olvashatjátok most ezt a beszámolót:

"Tolmin, az örök… Néha mindent ígér, aztán mindent elvesz, aztán minden megad… Így volt ez most is. De hát nem Tolmin ilyen, hanem maga a repülés…

A fanatikus pilóták már a péntekre eljöttek, annak ellenére, hogy sem erre a napra, sem a folytatásra nem ígértek túl sok jót a meteorológusok… Sajnos az első napot 35 perccel a pilon után lefújták. Ugyan zivatar nem ért oda, de a kurzuson arrébb már komoly csapadék hullott. Mivel nem telt el a kötelező egy óra a start nyitása után, így ugyan Gasper megállította feladatot, de nem lett érvényes.
(A FAI-szabály szerint akkor lehet a 'race to 302 Found

Found

The document has moved here.

goal' típusú feladatot stoppolni, ha a startpilon nyitása óta legalább egy óra letelt…(Section 7)


Sokan hazamentek a hétvégére, mert a szombati és a vasárnapi repülés esélye eleve kizárt volt.

De aztán! Jött a hétfő és jöttek a pilóták, és jött a jó idő. 4 érvényes, remekül repülhető versenynapot kaptunk az elszántságunkért és türelmünkért cserébe… Nem is akármilyeneket!
A kicsit stabil rétegződésből a napok múltával egyre jobb idő lett. Bár néha kissé butára sikerültek a feladatok és az új rendszerű pontozás és napdobás sem feltétlenül nyerte el a pilóták tetszését, a repülések mindenért kárpótoltak bennünket. Repültünk a hátsó nagy gerinceken,  hintáztunk a Polovnikon, anyáztunk a start előtt a bolyban, estünk-keltünk a lee-oldalon, aztán siklottunk a végtelenbe, a gólba és  megszülettek a történetek. Ezeket a történeteket az is élvezhette, aki nem is hallotta az elbeszélőt, mert a kocsmaasztal feletti gesztusok egyértelműen látótávolságból is érthetővé tették a lényeget…

Nagyon jól repültek a magyarok. Jó érzés volt látni az elsőbálosokat, ahogy elképedve, de élvezve, a pilon előtti 100 fős bolyozásban megpróbálják felismerni a lényeget - körülbelül olyan lehetett ez nekik, mint amikor valaki a paradicsomlevesben a betűtésztákból próbálja  kihámozni a cselekményt….

Jól repültek a magyar csapatok is, az utánpótlás-versenyzők, Balczó Gazsi (Fly Away), Hant Zsolt (Fly Away), és persze a legfontosabb, hogy Juhász Kati (FairPlay) repült a lányok között a legjobban. Az, hogy nem ő nyert, az csak a szerencsétlen véletlenek összejátszása. A "nagykártyák", Szilárd és Lóri a legjobbak között szerepeltek, csak azért is megmutatva, hogy szériaernyővel is lehet jól menni!

Igen, kicsit beárnyékolta a versenyt a titok, amit mi nem tudunk, de nem is értjük… Talán nem is akarjuk érteni miért van erre szükség… hogyan repülhet az egyik ernyő látványosan jobban a másik ugyanolyannál… De már ez is csak felejthető történelem...
Ami megmaradt nekünk, a csodálatos hegyek (amelyeket ugyebár a Jóisten a nyolcadik napon - akkor még - jókedvében teremtett…) a tekerés a Krn felett és alatt, a Müzli hegy dobálós termikei, a Polovnik hullámvasútja, a cél a csodálatos Soca mellett…

Gratulálok mindenkinek, aki ott volt és köszönöm nektek, hogy ott repülhettem veletek egy csapatban!
(Simonics Péter)








A beszámolót követően ejtsünk még néhány szót a Fly Away pilótáink szerepléséről:


A Fly Away 2018 Távrepülő Versenyzői Utánpótlás Csapatába nagyon vegyesen érkeztek a jelentkezések - a rutinos, immár versenytapasztalattal, 100+ és 200+ távokkal rendelkező pilótáktól kezdve a csupán 2017-ben A-vizsgát, majd az idei év elején B-vizsgát is szerzett, ámde igen lelkes kezdőkig. Nos, az első évben igyekeztünk minél több érdeklődőnek lehetőséget adni - szerettük volna látni, ki, hogyan muzsikál...

Az egyik fontos célállomás éppen a SerialCup volt, ahová - csak semmi pengeélezés - széria ernyőkkel érkezik minden versenyző. Kiváló lehetőség a versenytapasztalatok gyűjtésére és felmérni pillanatnyilag kinek hol a helye...

13 pilóta vett részt a Fly Away Versenyzői Utánpótlás 2018 csapatából a versenyen
- Balczó Gáspár
- Bondor Péter
- Farkas László
- Gabrieli Richárd
- Gaskó János
- Hant Zsolt
- Herceg András
- Simon Balázs
- Szentmártoni Bálint
- Szépe Tamás
- Varga István

és további 3 pilóta képviselte a Fly Away színeit, köztük Simonics Péter (csapatvezetőként) és Forgó Szilárd világcsúcstartó pilóták, illetve Halász Bence.

A versenyt egy kísérleti - első sorban időalapú - pontozási rendszer szerint értékelték, ráadásként mindenkéinél egy kötelezően "dobott" nappal, amelyhez kikötésként szerepelt, hogy nem lehet az utolsó feladat. Az egyes feladatok időeredményeinek natúr összeadása jelentősen összekuszálta a hagyományos, részletekre jóval érzékenyebb pontozási rendszerhez képest a sorrendet...
Sokak szerint az időalapú szisztéma még bizony pofozgatásra szorul, csapatunkat is érték "veszteségek" az új rendszerben, ám egy tény: mindenkire azonos feltételek vonatkoztak.


Végeredmények:


Összetett:
105 versenyző (sz)állt rajthoz
a versenyben, melynek első és második helyét - nem túl nagy meglepetésre - a hazai pályán mozgó, szlovén Valič testvérek szerezték meg.
Aminek viszont örülünk: a top 3 magyar eredményből kettőt a Fly Away pilótái repültek meg!
A legjobb magyar eredményt összetettben a volt Magyar Bajnok és cél-táv Világcsúcstartó Forgó Szilárd hozta (Fly Away SE; Skywalk Cayanne 5 / EN-C); a másodikat Falucskai Lóránt (szintén volt Magyar Bajnok; FairPlay;
Ozone Delta 3 / EN-C) az összetett 9. hellyel, a harmadikat pedig Balczó Gáspár (Fly Away SE; Skywalk Cayenne 5 / EN-C) összetett 13. hellyel.

A Junior Kategóriában második helyet szerzett (11 versenyző) Balczó Gáspár - aki 2012. óta repül és korosztálya szerint lám még mindig juniornak számít - a Fly Away színeiben (Skywalk Cayanne / EN-C), ráadásként úgy, hogy a 2. és 4. taskokban első helyen végzett. Persze Gazsi úgy született, hogy a versenyzést, a sporthoz való hozzáállást örökölte a génjeiben! Volt honnan ;-)

Az EN-C osztályban (71 versenyző) a Fly Away színeiben Forgó Szilárd 8. (legjobb magyar eredmény), Balczó Gáspár a a 12. helyen végzett - egyes feladatokban 4. és 5. helyeket is hozva. Kiemelésre méltó eredménnyel zárt a mezőny első harmadában Halász Bence (Nova Triton 2) és Gabrieli Richárd (Nova Triton 2) is.

Az EN-B ernyők között (34 versenyző) legjobb magyarként c
sapatkapitányunk, volt Magyar Bajnok és Cél-táv Világcsúcstartó pilóta Simonics Péter végzett (Fly Away csapatvezető; BGD Punk) az összetett lista 4. helyén.
Jól szerepeltek a Fly Away Versenyzői Utánpótlás Csapatából Farkas László (Nova Mentor 4) összetett 12. hely, legjobb feladateredmény 8. hely (task 2). Laca 2015-ben szerzett A-vizsgát és 2016-ban B-vizsgát csapatunknál, de már megrepülte az első három 100+ távját, ami jó előtapasztalatnak bizonyult a versenyekhez. 
Mondhatnánk, hogy a legnagyobb meglepetést talán Hant Zsolt (Nova Mentor 4) okozta: 17. hely, legjobb feladateredmény 7. hely (2x); 4-ből 2 befejezett feladat. Szép teljesítmény lenne ez "amúgy is"... Hát még, ha figyelembe vesszük, hogy Zsolt 2017-ben kezdett alapfokú tanfolyamot csapatunknál, idén teljesítette a B-vizsga követelményeit és most íme... magasra tette az a bizonyos mércét!) Ismerve azonban Zsoltot a kezdeti lépésektől, mi viszont mégsem lepődtünk meg ezen annyira ;-)
A kategóriájában 23. helyen végzett Herceg András (Ozone Rush 4) legjobb feladateredménye a 4. hely volt, ami mindenképpen ígéretes! András első versenyeinek egyike ez; A-vizsgát 2015-ben, B-vizsgát 2016-ban szerzett a Fly Awaynél.


A 2018. évi Serialcup eredményeit ITT BÖNGÉSZHETED