*** Tanfolyamkezdés 2024 *** LIJAK, Húsvét márc. 29 - ápr. 1. *** MACEDÓNIA, május 14-20. ***                                             ***  BASSANO del Grappa ;), április 17-21.  ***  FW Klubestek, előadás-sorozat  ***  1% *** 

siklóernyős tanfolyamAlapfokú tanfolyam

2024. február 3-án indul az alapfokú tanfolyamunk - de ne aggódj, nem kell megfagynod
! Az elmélettel kezdünk, hogy mire kitavaszodik, megfelelő alapokkal vághass bele a gyakorlatba ;)

A tanfolyamhoz később folyamatosan lehet csatlakozni
(havonta két kezdő napot adunk). Mivel az elméleti oktatások az év során többször ismétlődnek, a gyakorlati képzés és haladás pedig személyre szabott!
Jelentkezést követően további részletes infót küldünk!


Elmélet: Az évet egy átfogó elméleti alapozással kezdjük, hogy mire beköszönt a jó idő, addigra felkészülten vághassatok bele a gyakorlatba! A pontos időbeosztást IDE KATTINTVA nézheted meg. 
Az elmélet az év folyamán periódusonként ismétlődik - részben élő előadásokkal, részben zoomon (vagyis online) és párhuzamosan a gyakorlati oktatással.

Egyösszegű befizetés esetén 15.000.-Ft kedvezménnyel vághatsz bele az alapfokú siklóernyős képzésbe, így 195.000.-Ft helyett 180.000.-Ft-ért jelentkezhetsz tanfolyamunkra.

************

A siklóernyőzés nem csupán sport, sokkal inkább életforma. Iskolánk oktatási filozófiájáról, szellemiségéről reméljük személyesen is 302 Found

Found

The document has moved here.

meggyőződsz majd. Itt mindössze elégedj meg annyival, hogy
nálunk olyan pilóták tanítanak siklóernyőzni, akiknek öt földrészen szerzett verseny- és távrepülési tapasztalatai, eredményei garantálják az igen magas szakmai és emberi színvonalat.

Nem ígérjük, hogy gyorsan tanítunk meg siklóernyőzni, azt azonban igen, hogy biztonságban és hatékonyan!

Ez azt jelenti, hogy néhány napos "gyorstalpalókkal" nem lehet olyan szintre eljutni, hogy a repülésben rejlő veszélyekkel szemben kellően védve legyél. Ez éppolyan képtelenség, mint néhány nap alatt alkalmazható nyelvtudásra szert tenni a semmiből... A siklóernyőzésben azonban a kevés gyakorlás, a hiányzó alapok, a gyér tapasztalat vállalhatatlan és kiszámíthatatlan veszélyeket hordoznak magukban!


Mi, a Fly Away csapatával arra törekszünk, hogy jó pilótákat neveljünk ki, akiknek a siklóernyőzés sokáig társa marad az életükben.
Büszkék vagyunk arra
, hogy pilótáinknak olyan biztos alapot adunk, amellyel "kedvükre vándorolhatnak a térben és az időben". Mi sem mesél erről jobban, mint az a sok élmény, amit megélnek: az A-vizsgát megszerző pilótáink jelentős része egy éven belül leteszi az önálló repüléshez szükséges B-vizsgát is, átrepüli a Balatont, illetve évről évre gyarapodik a 100+ km-es pilótáink száma!
Ám nem csak a kiemelkedő teljesítmények fontosak számunkra: évről évre örömmel tölt el bennünket, ha egy-egy nehezebb testalkattal, gyengébb képességgel megáldott növendéket juttathatunk stabil alapokhoz, önbizalomhoz és a repülés csodás élményéhez...

Éppen ezért a Fly Away csapatánál az A-vizsgák kiadása nem a tanfolyamon eltöltött napok számától, hanem kizárólag az elsajátított elméleti és gyakorlati tudástól függ! Ahogy mondani szoktuk: mindenki akkor kapja meg az A-vizsgát, amikor úgy érezzük "jól tudunk aludni", hogy a biztonságotokhoz és a hatékony repüléshez szükséges alapokat elsajátítottátok.
Ígérjük, hogy a teljes oda vezető utat élvezni fogjátok, és azon leszünk, hogy már a tanfolyam ideje alatt megrepüljétek első néhány órátokat!


Az elméleti előadások periódusonként ismétlődnek az év során:


Az elméleti oktatás egy része a gyakorlattal párhuzamosan zajlik, a "nagyobb falatot" jelentő témákat pedig önállóan tartjuk meg Simonics Péter,
(a Fly Away és a SIRESZ képzésvezetője, céltáv-világcsúcstartó pilóta), Gaskó János és Szűcs-Gáspár Kinga előadásában -

Ha kedvetek van, gyertek el a Fly Away előadás-sorozatának további részeire is.
KATT IDE a teljes előadás-sorozat megtekintéséhez.



siklóernyős tankönyv TANANYAG

Simonics Péter: Szelek szárnyán - Siklóernyőzés A-tól Z-ig (Libri, 2018);

"A könyvek mindig csodatévők… A fehér lapokon sorjázó fekete betűk színes világot tárnak fel előttünk. A mi könyvünk ennél is rendhagyóbb, hiszen kulcsot próbál adni ahhoz, hogy valóban bejuthassunk egy képzeletbeli, színes világba. Ráadásul nem is akármilyenbe!"

Fogadjátok szeretettel Simonics Péter: Szelek Szárnyán - Siklóernyőzés A-tól Z-ig (Libri, 2018) címmel megjelent könyvét, melyet a Libri csapatával együtt nagy szeretettel, gondossággal készítettünk.
352 oldalon 365 színes fotóval, grafikával, minden eddiginél szélesebb ismeretanyagot igyekeztünk összeállítani. Reméljük mindenki talál benne érdekes és hasznos olvasnivalót.
A könyv immár nyomdába került és január első felében testet ölt. Előjegyzést (most bevezető áron!) már felvesznek a rendelésre
.
A könyvet megvásárolhatod a Libri könyvesboltjaiban vagy megrendelheted online közvetlenül a LIBRInél vagy a Bookline oldalán.

 
Hogyan épül fel a tanfolyam és mit tartalmaz?

Az első pilótavizsga fokozatig (A-vizsga) eljuttató alaptanfolyam a Nemzeti Közlekedési Hatóság Légügyi Hivatala által hivatalosan elfogadott Siklóernyős Tematikára épül.

A tanfolyam 3, egymásra épülő fő szakaszból áll, ahol az elméleti és a gyakorlati foglalkozások folyamatosan összekapcsolódnak és egymásra épülnek.


Az elméleti képzés a gyakorlati oktatással felváltva, egymásra épülve zajlik. (felszerelésismeret, meteorológia, fizika, aerodinamika, szabályismeret, repüléstechnika, vészhelyzetkezelés, légterek stb.).

1. szakasz -
FÖLDI ERNYŐKEZELÉS

- ismerkedés a
siklóernyőzéshez használt felszerelésekkel (paraméterek, tudnivalók, funkció, beállítás, becsatolás, használat)

- kupolázás - földi ernyőkezelési gyakorlatok, a különböző starttechnikákkal és leszállási technikák, startmegszakítások elsajátítása.

A földi ernyőkezelés készségszintű begyakorlása alapvető feltétele annak, hogy az első néhány vagy néhány tízméteres magasságban majd mindenki biztonsággal élvezze a szárnybontogatásnak valóban különleges ízét...

2. szakasz  -
KISDOMBOS SIKLÁSOK

Az első talajmenti siklások, amikor valóban elemelkedik a lábad a talajtól!
Átültetjük a gyakorlatba a startokat és a talajfogási technikákat - először csak néhány 10 méteres magasságban. A tanfolyam ideje alatt az első siklástól kezdve minden repülést oktatói felügyelet mellett, rádióirányítással végzünk.

3. szakasz - MAGASSTARTOK

A harmadik, utolsó szakaszban a magasstartokra kerül sor, ahol komoly szerep jut már a légmunkának, azaz az irányításnak, illetve a korrekt startolásnak és leszállásnak. Itt mindenkinek lehetősége nyílik a tanult ismeretek alkalmazására. Most már 100-300 méteres magasságban, illetve nehezebb, "technikásabb" starthelyekről repülünk. Kezdetét veszi a "valódi" repülés, a fordulózás, a behelyezkedés, valamint a lejtőszél repülés alapjainak elsajátítása. Tanulóink többnyire még a tanfolyam ideje alatt megrepülik első néhány órájukat ;-) 

A tanfolyam végére alapfokú vizsgát (A-vizsgát), alkalmazható szakmai ismereteket és a repüléshez szükséges jogi háttér megteremtését garantálunk a résztvevőknek.


 
Mikor kezdődik a tanfolyam?

A tanfolyam a téli locs-pocs elmúltával kezdődik. Ha ekkor belevágsz, jól megalapozott tudással tavasszal már a felhők alatt lógathatod a lábaid ;-)

Azonban, mivel az oktatás és a haladás személyre szabott, előzetes egyeztetést követően szinte bármelyik időszakban becsatlakozhatsz tanfolyamunkba!


Átlagosan havonta kétszer  adunk lehetőséget arra, hogy teljesen az alapoktól kezdve ismerkedj a siklóernyőzéssel, elsajátítsd a startokhoz szükséges földi ernyőkezelést és belevágj a repülésbe!

Az elméletei oktatások a gyakorlathoz kapcsolódva periódusonként ismétlődnek.


 
Meddig tart a tanfolyam?

Mindenkinek, aki belevág a siklóernyőzésbe, annak az első két dolgot tudomásul kell vennie:
1. a repülés erősen időjárásfüggő sport; 2. a legfontosabb tényező a biztonság!

Éppen ezért iskolánkban az A-vizsgák kiadása nem a tanfolyamon eltöltött napok számától, hanem kizárólag az elsajátított elméleti és gyakorlati tudástól függ! Ahogy mondani szoktuk: mindenki akkor kapja meg az A-vizsgát, amikor úgy érezzük "jól tudunk aludni", hogy a biztonságotokhoz és a hatékony repüléshez szükséges alapokat elsajátítottátok.

A tanfolyamon a haladás is személyre szabott. Ez azt jelenti, hogy tisztában vagyunk azzal, hogy mindenkinek mások az egyéni képességei, a testalkata, az előképzettsége, a kondíciója, a siklóernyőzésre fordítható szabadideje... 

Gyakorlati oktatási napot szinte minden hétvégén tartunk, ezen felül átlagosan kéthetente hétköznaponként is szervezünk oktatást - és ez így is marad, amíg igény van rá ;) Az egyes napokra bejelentkezni egyéni szabadidőtök és tudásszintetek függvényében tudtok - mi pedig ennek megfelelően készülünk felszereléssel, oktatókkal...

Az alapok elsajátítása kb. 12-25 gyakorlati napot vesz igénybe - ezt befolyásolja az Időjárás, az egyéni képességek, szorgalom, mentális állapot, kondíció stb.

A befizetett tanfolyamdíj 6 szezonhónapra szól (vagyis a téli, szezonon kívüli hónapokat nem számoljuk bele!), ami alatt a tanfolyam átlagos képességekkel reálisan teljesíthető.


amikor először emelkedsz el a talajtól... :-)Mennyibe kerül a tanfolyam? 

A tanfolyam díja a Fly Away Siklóernyős Iskolánál  195.000.- Ft

Egyösszegű befizetés esetén 15.000.-Ft kedvezménnyel vághatsz bele az alapfokú siklóernyős képzésbe, így 195.000.-Ft helyett most 180.000.-Ft-ért jelentkezhetsz tanfolyamunkra.

* Más kedvezménnyel össze nem vonható. A kedvezmény akkor érvényes, ha a számlát a jelentkező 5 napon belül rendezi. 

Dönthetsz úgy is, hogy a tanfolyam díját két részletben fizeted be - ha még bizonytalan vagy hogy is fogod érezni magad a levegőben.
Kezdő részlet: 100.000.-Ft, amely egészen a magasstartok megkezdéséig szól!
Második részlet: 95.000.-Ft, melyet az írásbeli A-vizsga megírása és a magasstartok megkezdésekor kell befizetned.  
* A részletfizetési lehetőség más kedvezménnyel össze nem vonható.

Ha már részt vettél valamelyik kedvcsináló programunkon, akkor a tanfolyam díjából kedvezményt adunk Neked! A részletekről névre szólóan érdeklődhetsz!


Mit tartalmaz a tanfolyam? 

- elméleti oktatás (felszerelésismeret, meteorológia, aerodinamika, repüléstechnika, különleges repülési helyzetek, légterek és közlekedési szabályok stb.),
- gyakorlati oktatás (földi ernyőkezelés, kisdombos startok, magasstartok, repüléstechnika stb.),
- teljes felszerelést biztosítunk a tanfolyam idejére,
- alapfokú elméleti vizsgák,
- alapfokú gyakorlati vizsgák.



Mit kell beszerezni a tanfolyam idejére? Egyéb feltételek?

A tanfolyam idejére az oktatáshoz szükséges teljes felszerelést mi biztosítjuk.

Amiről neked kell gondoskodnod:

- a gyakorláshoz alkalmas öltözet (hosszúnadrág, hosszú ujjú felső legyen nálad),

- egy jó bakancs, ami fogja a bokát,

- alcsatornás PMR (Personal Mobile Radio) szükséges az önálló startok megkezdésétől;
Beszerezhető bármelyik elektronikai üzletben, vagy TESCO, Auchan, Decathlon áruházakban. Általában párban árulják - tehát ketten össze tudtok állni egy szettre. A páros ára 10-15 ezer forint körül mozog. A rádióra nem csak a tanfolyam alatt lesz szükséged, de egész további "repülős életedben" elengedhetetlen tartozéka a felszerelésnek.

- reporvosi - Ugyanúgy, mint a jogosítványhoz, itt is célzott orvosi vizsgálat szükséges.
A részletekhez KATT IDE.  

Hol zajlik az oktatás?

A foglalkozások általában  9.00-16.00 óra között zajlanak. Mivel azonban a siklóernyőzés erősen időjárás-függő, ettől esetenként eltérünk: ha "gyenge" az idő, hamarabb befejezzük, ha nagyon kedvező és tart a csoport lelkesedése, akkor ráhúzunk egy kicsit...

Az oktatás első napján többnyire a Hidegkúti HHH-repülőtéren vagyunk, ezt követően pedig időjárástól függően Budapest környékén pl.: Máriahalom, Epöl, Csolnok, Tardos, Kocs-csörlőpálya... 

Távolabbi helyszínekre (Eger, Nyikom, Kalocsa stb.) az időjárás függvényében, előzetes egyeztetést követően megyünk. 



KLIKK IDE, ha meg szeretnél nézni egy kedvcsináló film


Figyelem: Az A-vizsga a z NKH-LH által hivatalosan tematika szerint még nem jogosít önálló repülésre (repüléseket a pilóta továbbra is oktatója, vagy oktatója által írásban meghatalmazott pilóta felügyelete alatt végezhet)! Az A-vizsga belépő a "valódi repülés" világába, ahol nyugodt időjárási körülmények között megismerkedhettek a lejtőszelezéssel, a termikrepüléssel és megkezdődhet a repült órák gyűjtése, a "légbiztonság" megszerzése.
A B-vizsgához, mely az első önálló pilóta fokozat, repülési tapasztalat, rutin, min. 30 repült óra, további elméleti és gyakorlati vizsga szükséges, hiszen ez a minősítés jelenti azt, hogy a pilóta felkészült "aktívabb" időjárási körülmények közötti repülésre is.



siklóernyőzés - Fly AwayA tanfolyam után...

A képzéseinken résztvevő pilóták az ernyőkezelés fortélyain túl azokat a repülő területeket is megismerhetik, ahol aztán később már önállóan is tudnak repülni.

A Fly Away Távrepülő Szabadegyetem keretein belül haladó programokat szervezünk a már vizsgával rendelkező pilótáknak, ahol ki-ki személyre szabott segítséget kap a továbbfejlődéshez, és igyekszünk minden érdeklődőt bevezetni a távrepülés világába :-)

Iskolánk a siklóernyőzés szellemiségének átadása azonban nem ér véget a bizonyítványok és a hivatalos jogosítások átadásánál.
Mindenki, aki úgy dönt, hogy a tanfolyam után is velünk marad, az részt vehet haladó programjainkon (továbbképzések, közös távrepülések, B-vizsga táborok stb.), és képzettségi szintjének megfelelő hazai és külföldi túráinkon bővítheti tovább ismereteit - az Eged-hegytől Szlovénián át egészen Mongóliáig, Brazíliáig vagy Dél-Afrikáig eljutva

Klubunk, a Fly Away SE rendszeres elméleti előadásain, klubnapjain és élménybeszámolóin az ott találkozó, hasonló érdeklődési körű és gondolkodású pilóták már önálló csoportokat is alkotnak.
Ezek a kis "sejtek", vagy  baráti társaságok, amelyek garantálják, hogy a képzések után senki sem fog  tanácstalanul magára maradni. Ezeknek a kis a csapatoknak az  összetartó ereje minden újonc számára hasznos, amikor az első önálló lépéseket teszi meg ezen a végtelen országúton...


 

"Amikor elemelkedünk a földtől saját döntésünk, hogy vállaljuk az ismeretlen, de  mindig újat adó, pillanatonként változó  levegőt. Valami régről maradt tiszta parancs sugallja, hogy induljunk. Talán azért is, mert tudjuk, hogy itt éljük meg a legfontosabb és legnagyszerűbb  találkozást, amit az ember megélhet. Odafent saját magunkkal találkozunk. Az álmainkkal és a félelmeinkkel. Az arcunkat fújó menetszél kitisztítja a gondolatainkat. Döbbenetesen tisztának és egyszerűnek tűnnek azok a dolgok, amelyek ott lent olyan bonyolultak. Ha ott fent a hátunk mögé nézünk a múltat látjuk, ha előre, akkor a jövőt. Mégis a pillanatot éljük meg,ezt a szüntelen jelent. A  magasból, mint a sas, biztosan és éles szemmel látjuk az alattunk elterülő világot. Nem tévedünk, ha ítélünk, mert átjár bennünket az Erő…  Ha  csak  rövid időre is, de kedvünkre vándorolhatunk a térben és az időben. Ha jól repülünk, akkor nyugodtak vagyunk. Megtaláltuk  a középpontot, ahonnan a szemlélődő bölcs nyugalmával sorra válaszolunk a kihívásoknak. Ez a repülés igazi üzenete."
(Simonics Péter, világcsúcstartó pilóta, a Fly Away Team vezető oktatója)
 

 

Ezt követően, amikor már mindenki behatóbb ismeretséget kötött a siklóernyővel - ugrunk egy szintet. Itt már kb- 60- 80 méteres magasságban repülünk, ahol komoly szerep jut már a légmunkának, azaz az irányításnak, illetve a korrekt startolásnak és leszállásnak. Rádió irányítás segíti a kiképzést.