*** MONACO, biztonságtechnikával 2025. február 2-9.  ***    MAROKKÓ, november 19-26.   ***                                                                      *** FW Előadás-sorozat és Klubestek  ***  1% *** 

Siklóernyős könyv

siklóernyős tankönyv

Simonics Péter: Szelek szárnyán - siklóernyőzés A-tól Z-ig című könyve (352 oldalon 365 színes fotóval, grafikával) kapható a Libri könyvesboltjaiban vagy megrendelhető online közvetlenül a Librinél vagy a Bookline felületén

Világcsúcsunk története

PÉCS-POGÁNY REPÜLŐTÉR INFÓK

Talán más fórumon már Te is értesültél róla, hogy a Pécs-Pogány repülőtér (a továbbiakban: Reptér) 2024. március 26-tól menetrend-szerinti utasforgalmat fog lebonyolítani.

2024. március 26-tól a Pécs-Pogány TIZ légtérben korlátozottan lehet siklóernyős tevékenységet végezni. Ez nem csak a Szársomlyó, Tenkes és Jakab-hegy starthelyeket érinti, hanem bármely, a TIZ területéről indított csörlős repülést, és a TIZ-be való berepüléseket is.

Az egyértelmű légtér-használat feltételeiről az MRLSZ és a Reptér vezetősége között tárgyalások kezdődtek, amelyet egy Megállapodásban
fognak rögzíteni. Ennek megszületése várhatóan hónapokat vesz majd igénybe.

Addig is Found. a Reptér vezetősége arra kéri az összes siklóernyős pilótát, hogy a menetrend-szerinti forgalmat bonyolító napokon kizárólag az utolsó járat TIZ-ből történő kilépését vagy leszállását követően végezzen - legfeljebb - lejtőrepülést a Szársomlyón. Az érintett napok a következők:
2024. március 26-tól minden kedd és péntek.
2024. június 2-től minden kedd, péntek és vasárnap.
2024. június 5-től minden kedd, szerda, péntek és vasárnap.

Ha március 26. és a Megállapodás megszületése között nem tudjuk tartani magunkat a fent leírtakhoz, esetleg komolyabb incidens alakulna ki, az várhatóan nem fogja elősegíteni a Megállapodás megszületését.

Az év során légi-rendészeti és természetvédelmi ellenőrzésre is lehet számítani. Az összes papírod legyen rendben, és legyen Nálad. Ha még nem vagy tisztában a követelményekkel, akkor tájékozódj a feltételekről.

Ha még nem hallottál róla, a Szársomlyó fokozottan védett természetvédelmi terület. A repülés engedélyhez van kötve. Az engedély hatálya a Blue-Sky Siklóernyős Sportegyesület tagjaira és pártoló tagjaira terjed ki. A Szársomlyón repülés feltételeit és az engedélyt az alábbi linken találod meg. Kérünk, hogy figyelmesen olvasd át. A legfontosabb előírás, hogy a repülés előzetes napi regisztrációhoz kötött, és naponta legfeljebb 30 felszállás engedélyezett.

Fentiek okán a Blue-Sky SE vezetősége külön megkér a következőre. "Ha a napi regisztrációs limit betelt, ne menj fel a Szársomlyóra. Ha úgy
éreznéd, hogy minden és Mindenki ellened szövetkezett azon a napon, akár igazad is lehet. Helyezd azonban mindannyiunk érdekét a sajátod elé, ellenkező esetben akár a Szársomlyó-engedélyt és a Megállapodást is kockáztatni fogod."

Külön megkérjük az egyesületi vezetőket és oktatókat, hogy a fentiekre hívják fel a tagság és a tanulók figyelmét.

További fontos információk a repülhető időszakokra:
- Minden nap be kell jelentkezni repülés előtt telefonon az AFIS-nál a következő telefonszámon: +36305609325

- Használj OGN jeladót! Ha nincs, ezen a linken találsz egy androidos applikációt:

- Ha nem repültél még a Szársomlyón, akkor tájékozódj előtte, Nézd meg a TIZ légtér kiterjedését, azonosítsd be a Reptér pozícióját, és ne repülj a Reptér és a pályairány közelébe. Légtér térképet itt találsz

- A járat-információt ezen a linken találod

- A Pécs-Pogány reptér megközelítési térképeit, reptér rendjét és az egyéb dokumentumokat itt találod

- A nagygépes forgalomtól mentes napokon is tartózkodhat a légtérben akár sugárhajtású gép is. Az is előfordulhat, hogy az AFIS-nak nem volt
még információja róla, amikor felhívtad. Ezért is fontos, hogy látva és hallva repülj, és ismerd a reptér megközelítési rendjeit.

Amint a fentiekben változás áll be, informálni fogunk Téged.

Reméljük, hogy az adott körülményekhez képest, még ha kompromisszumok árán is, de használható és betartható Megállapodást fog születni.

Köszönjük,
Blue Sky SE vezetősége