*** MONACO, biztonságtechnikával 2025. február 2-9.  ***    MAROKKÓ, november 19-26.   ***                                                                      *** FW Előadás-sorozat és Klubestek  ***  1% *** 
GYIK


"GYIK"


avagy


Gyakran Ismételt Kérdések






Mi az a siklóernyő?

A siklóernyő egy repülőeszköz. A pilóta kiteríti a hegy tetején, a feje fölé húzza majd néhány lépés megtételével lábról elstartol és a levegőbe emelkedik.
Bár látványában egyértelműen ernyő, repülését és működési elvét tekintve mégsem az ejtőernyőhöz, hanem sokkal inkább a sárkányrepülőhöz vagy a vitorlázó repülőgéphez hasonlít. Amíg az ejtőernyőzéshez a szabadesés gyors élménye társul, a siklóernyőzésben egyáltalán nincs szabadesés. Kihasználva az időjárási körülményeket (termik, lejtőszél stb.) a siklóernyő segítségével akár több száz kilométert is recipes repülhetünk!
Tehát a siklóernyőzés és az ejtőernyőzés között pont annyi a különbség, mint az úszás és a búvárkodás között...


Miről szól a siklóernyőzés?

Élmény, kihívás, hazánk és a világ megismerése egy egészen új szemszögből.
Sport, szabadidős tevékenység - ám sokkal inkább életforma!
A szelek szárnyán egyedül vagyunk, egyedül döntünk, saját magunkra számíthatunk - önmagunkkal találkozunk. Mégis mindig csapatban űzzük - együtt tervezünk, együtt éljük meg, egymással osztjuk meg az életre szóló kalandokat.
Szabadság - mert a felhők alatt csend van, csupán a siklóernyő zsinórjainak suhogása hallatszik...
Szépség, béke, nyugalom - rácsodálkozni az alattunk elterülő tájra, ahogy előttünk még kevesek tették (egyes túrák alkalmával elsőként repüljük meg a világ változatos tájait).
Kihívás, kaland, a határok keresése... El tudod képzelni milyen érzés 80 kilométer megrepülése után Brazíliában leszállni egy focipályán, ahol beválasztanak a csapatba, rúgsz egy gólt, majd meghívnak egy sörre?
Verseny - kinek önmaga, kinek mások túlszárnyalása. Vajon ki lesz, aki megdönti a jelenleg érvényes immár 500 kilométer fölötti szabadtáv rekordot?

Mi kell ahhoz, hogy siklóernyővel repüljek?

- legalább alapfokú vizsga (A-vizsga),
- széleskörű elméleti ismeretek a siklóernyőzéssel, illetve a befolyásoló körülményekkel kapcsolatban (meteorológia, aerodinamika, repüléselmélet, vészhelyzetkezelés stb.)
- gyakorlat, tapasztalat,
- megfelelő időjárás,
- felszerelés,
- a tanfolyam elvégzést követően érvényes pilóta engedélyek,
- érvényes műszaki vizsga és "kötelező felelősségbiztosítás" az ernyőre,
- LAPL repülőorvosi vizsgálat


"Vajon én alkalmas lennék siklóernyős pilótának?"

Íme néhány válasz a leggyakrabban felmerülő kétségekre:

- Férfiak, nők egyaránt siklóernyőznek.
- Szinte mindegy az életkorod (14 és 84 év között).
- A testsúlyod is szinte mindegy - sokkal inkább a haladás tempóját befolyásolhatja, sem mint a végeredményt ;-)
- Nem kell, hogy különlegesen bátor légy. A repülés nem erről szól... Tanfolyamunkon megtanítunk startolni, leszállni, a levegőben mozogni - semmi szükséged rá, hogy a hiányzó tudást "bátorsággal" pótold...
- Nem kell különleges kondíció. "Irodai kondival" is eljutsz a repülés élményéig, még akkor is, ha néhány alkalommal tovább tart.
- Nem kell, hogy minden hétvégén, vagy mindig ugyanazon a napon ráérj. A tanfolyamunkon személyre szabott az előrehaladás! A lényeg, hogy valamilyen rendszerességgel tudj járni, ne hagyj ki túl hosszú időszakokat.

Amire ténylegesen szükséged van: vágy, lelkesedés, nyitottság, eltökéltség, önismeret, szorgalom, türelem, a levegő iránti alázat...


Veszélyes a siklóernyőzés?

Inkább egyes pilóták veszélyesek.
Mint a legtöbb sportban és tevékenységben (említhetnénk itt szinte bármelyik sportágat: síelés, lovaglás, szörfözés, motorozás...) a fő veszélyforrást nem az objektív körülmények, hanem maguk az emberek jelentik.
Aki betartja a szabályokat,
a tanulás fázisában nem akar türelmetlenül átugrani lépéseket, nem értékeli túl önmagát, alapos szakmai ismeretekkel rendelkezik az Időjárás, az aerodinamika és a repüléstechnika terén, azt viszonylag kevés meglepetés érheti.
A baj akkor történik, amikor a következő lépésről már nem a pilóta, hanem a körülmények döntenek.


Drága a tanfolyam?

Nálunk 195.000.- Ft, ami tartalmazza a következőket:

- A Fly Away SE egyesületi tagsága a tanfolyam idejére,
- elméleti oktatás (felszerelésismeret, meteorológia, fizika, szabályismeret, repüléstechnika stb.),

- gyakorlati oktatás (földi ernyő kezelés, kisdombos startok, magasstartok, repüléstechnika stb.) az NKH-LH által jóváhagyott tematika szerint,
- teljes felszerelést biztosítunk a tanfolyam idejére,
- alapfokú elméleti vizsgák
- gyakorlati vizsgák.

Iskolánkban olyan oktatók tanítanak a siklóernyőzés fortélyaira, akik 5 földrészen szerzett távrepülési, versenyzési és oktatási tapasztalata, hozzáállása a legmagasabb szakmai és emberi színvonalat garantálja.

Mi nem siklóernyőzni tanítunk... Mi megtanítunk siklóernyőzni!

... és az első vizsgád után sem engedjük el teljesen a kezed, hanem folyamatos továbbképzésekkel, fejlődési lehetőséggel, túrákkal, aktív klubélettel várunk!


Meddig tart egy tanfolyam?

Az alapfokú tanfolyamon a haladás személyre szabott. Ez azt jelenti, hogy tisztában vagyunk azzal, hogy mindenkinek másképp alakul a siklóernyőzésre szánt szabadideje, a munkaideje, a családi programjai, illetve mások az egyéni képességei. A továbblépés soha nem a tanfolyamon eltöltött alkalmak számához kötött, hanem az elsajátított tudáshoz!!
Szezonban (márciustól novemberig) szinte minden pénteken és hétvégén tartunk tanfolyamot, de igény szerint hétköznapokon is oktatunk. A tanfolyam végezhető pénteken és hétvégenként sima, alapfokú tanfolyamként, vagy egybefüggően, hétköznapokon is "intenzív tanfolyam" keretében. Azt, hogy hány alkalom szükséges az A-vizsgáig nagyon sok összetevő határozza meg: egyéni képességek, szabadidő, időjárás, a gyakorlás intenzitása, kitartás, fizikai kondíció, koncentrációs képesség stb.  Tapasztalataink szerint ez akár 12-30 alkalom között is változhat!
Mivel számunkra elsődleges szempont a biztonság, mindenkit addig oktatunk, ameddig a szükséges tudást el nem sajátítja, a befizetett díjat nem befolyásolja, ha valakinek több időre van woman and cialis szüksége.


Hol zajlanak a tanfolyamok?

A találkozók többnyire reggel 9-10 óra körül a Hűvösvölgyben vannak és innen együtt megyünk tovább a széliránynak megfelelő helyszínre. Vagyis a rendelkezésre álló starthelyek és gyakorlóhelyek közül elsősorban az Időjárás választ...
A tanfolyam kezdetén igyekszünk minél kevesebb utazással a környékbeli helyszíneken maradni (HHH-reptér, Epöl, Máriahalom, Tardos stb.).
A haladát felgyorsítandó időnként tartunk egy-egy intenzív hétvégét, amikor ellátogatunk a Fedémesi Siklóernyős Gyakorló Paradicsomba.
A későbbiekben szervezünk programokat az ország legismertebb starthelyeire (Apc, Eged-hegy, Nyikom, Csobánc), hogy az új pilóták oktató felügyelet alatt ismerkedhessenek meg az egyes helyszínek sajátosságaival.



Mennyire drága a saját felszerelés?

Attól függ. Mint az autók. Új vagy használt, sok km vagy kevés, stb. A tanfolyam után nem feltétlenül érdemes rögtön új felszerelésbe invesztálni. Egy jó állapotú használt felszerelés kb 150-250 ezer Ft. Ennél nem kell jobb kezdeni. Van ennél olcsóbb is meg drágább is...
Saját felszerelést csak a tanfolyamot követően, vagy a tanfolyam vége felé érdemes beszerezni, mert előbb érdemes kitapasztalni, hogy mi az, ami igazán megfelelő lesz egy adott pilótának. 


Hol és hogyan repülhetek ha elvégzem a tanfolyamot?

Önálló repülésre először a B-vizsga jogosít, amihez már 30 repült óra és vészhelyzetkezelési tapasztalat is szükséges.
A B-vizsgáig oktatód felügyelete alatt repülhetsz, vagy olyan pilóta jogosítású személlyel, akit oktatód írásban meghatalmazott, ő pedig vállalta a felelősséget.

A Fly Away Távrepülő Szabadegyetem keretében iskolánk folyamatosan biztosít továbbfejlődési lehetőséget. Ez azt jelenti, hogy egy-egy nap vagy hétvége erejéig együtt megyünk el repülni, oktatókkal és segítjük a pilóták továbbfejlődését a repülésben.

Természetesen annak, aki komolyan gondolja, az A-vizsgát követően további regisztrációs és biztosítási költségei is vannak (pilóta, siklóernyő, tagdíjak stb.)


Hogyan repülhetek külföldön?

Külföldre először szervezett formában érdemes elmenni repülni. Oktatóval, aki ismeri a helyi sajátosságokat.
A legtöbb túrának alapfeltétele minimum az A-vizsga, helyszíntől, időszaktól függően ennél komolyabb repülési tapasztalat is szükséges lehet.
A túrák nehézségi foka nem feltétlenül arányos a hazánktól való távolsággal ;-)

Az érvényes pilóta regisztrációt, kötelező felelősségbiztosítást az ernyőre szinte mindenhol kérik, szigorún veszik!


Mennyire drága a liszensz kiváltása?

Attól függően, hogy csak Európában vagy azon kívül is repülsz, milyen extra szolgáltatások lehetőségével élsz az éves díj 11.500 - 25.000.-Ft között van, mely közvetlenül a Siklórepülő Szövetség online rendszerében tudsz megrendelni és befizetni.


Mi van ha nem tetszik, vagy félek a levegőben és csak később derül ki?

Általában a jelentkezők megtalálják azt, amit keresnek. Ha valaki meggondolja magát, abbahagyja és kész. Választ kapott egy fontos kérdésre.


És ha csak ki szeretném próbálni először?

Erre találtuk ki bemutató napjainkat, a 2+ napos Szárnybontogató Napokat.

Ez még nem tanfolyam, nem ad végzettséget, vizsgát, minősítést! Célja, hogy az érdeklődők a lehető legjutányosabb áron választ kapjanak a legfontosabb kérdésre, mielőtt a tanfolyam mellett döntenek: "Ez az, amire vágytam? Erre az érzésre gondoltam, amikor a sok, színes siklóernyőt néztem az égen? Jól érzem magam ebben a közegben? Tényleg a madarakkal együtt szeretném nézni az alattam elterülő tájat?"

Belekóstolni a siklóernyőzés világába  - ez a kedvcsináló programunk alaphangja.


KLIKK IDE, ha meg szeretnél nézni egy kedvcsináló filmet!