*** MONACO, biztonságtechnikával 2025. február 2-9.  ***    MAROKKÓ, november 19-26.   ***                                                                      *** FW Előadás-sorozat és Klubestek  ***  1% *** 

Európa-bajnokság 2010.


2. versenynap



Task 2

Simonics Péter, világcsúcstartó, vezető oktató



Ma az időjárás kegyeskedett... kicsit...


A Trattberg nevű starthelyre mentünk, amely egy  hatalmas domboldal, így mindenki kényelmesen teríthetett. Az időjárás jelentés azonban délutánra egy közelgő hidegfrontot jelzett, így ugyancsak igyekezett mindenki. A mai nap egy hurokszerű feladat volt 4 fordulóponttal, 53 km. A szervezők - érthető okokból - igyekeztek a mezőnyt a viszonylag jól áttekinthető környéken tartani...
A labilis prefrontális helyzet következtében könnyen ment a kiemelkedés és a becsúszó középszintű felhőzet ellenére erős termikekkel jól haladtunk.Ennélfogva sokat nem kellett gondolkodni, mindössze arra ügyeltünk, hogy ne emelkedjünk a felhőbe mert helyenként 6-7 m/s emelések is buy online cymbalta overnight shipping voltak. A startpilon nyílásakor a mezőny szinte még teljesen együtt volt. Ez nem volt valami jó érzés, mert bár látványában tényleg hasonlított egy trópusi akváriumhoz, de a folyamatos emelések miatt nagy volt a káromkodás a felhőbe és a felhőből kirepülő pilóták között... Én igyekeztem kimaradni ebből a kis légi majálisból, így sikerült is legalább félpercet elbuknom az indulásnál, aztán ezt a hátrányt sikerült egyre nagyobbá gyúrva magam előtt görgetni egészen a célig...

Na, de azért addig még történtek dolgok....
A pilon után ismét kétfelé vált a mezőny eleje, bár az útvonal egyértelmű volt, mégis  kisebb jobbra-balra próbálkozások voltak, hogy az erősebb termikkel kis előnyt szerezzenek a pilóták. Ez mindössze az első 10 km-en volt látványos, mert a mezőny széthúzódásával egy időben már mindenki ugyanazon az útvonalon haladt. Sajnos nagyon sok top pilótának van ugyanolyan ernyője, ezért szinte lehetetlen felismerni ki megy a boly elején. Bár így utólag visszagondolva már a második fordulópont előtt úgy láttam, hogy az egyik Ozone-os ellépett a mezőnytől.
Hegyről hegyre ugorva haladtunk a hallstatti tó felé, ahol az egyik hegycsúcs volt a fordulópont. Balázzsal nagyjából együtt repültünk  kb. a mezőny első harmadában. Durva befelhőzések is voltak és ezt  később szóvá is tettük, mert egyáltalán nem volt  sportszerű... Nem csak bele-belenyaltak a felhőbe, hanem helyenként a felhőalap felett 100-200 m magasban is bementek a felhőbe a versenyzők. Mi igyekeztünk  kikerülni a harangokat de így időt és magasságot is vesztettünk. Én elkövettem azt a hibát, hogy rosszul állítottam be a fordulópont cilinderét (1km helyett 400m-en hagytam..) így nem váltott át műszerem. Szerencsére az új Flymasterem (ez a reklám) remek back up műszernek bizonyult...
Tulajdonképpen oda-vissza egy nagyjából összefüggő hegyoldalon mentünk, amit kisebb völgyek szakítottak meg. Így a visszafaelé vezető úton bátrabban haladtunk annak ellenére, hogy az árnyékoló felhőzet egyre jobban betakarta a völgyet. Nyugat felől izmos cumulusok is megjelentek a középszintű felhők alatt, mintegy bizonygatva az erős termikus aktivitást.  A "csatornák" is látványosan működtek, jobbra balra egy egy átsiklásnál több száz méteres különbségek is adódtak a versenyzők között. Nekem szerencsésen sikerült egy jól tartó csatornát találnom, így a feladat utolsó  harmadában már nem is tekertem. Szomorúan konstatáltam, hogy Balázsnak egy rosszabb jutott, így maradt le kicsit. Az utolsó két fordulópont mindössze néhány km-re volt egymástól ezért jól lehetett látni a befutót. Aki az utolsó pontot (egy hegytető volt) szintben elérte az már siklásból beért. Ennek ellenére voltak a célvonal előtt leszálló pilóták. Érdekes  hogy olyanok, akik már jóval a mezőny eleje után érkeztek... Ha valaki így lemarad, akkor felesleges bekockáztatni azért a néhány másodpercért a beérést és otthagyni az emelést...

Végül 6 perccel az első után 55-ödiknek értem be. Balázs 58adiknak. A többiek is http://www.nouvelon.ca/can-you-buy-metformin-online beértek kicsit később. A csapatversenyben az első két pilóta eredménye számít minden nap.

Holnapra ismét elromlani látszik az idő... Jelentkezem a hírekkel.