Payday loans

ÖLÜDENIZ, Törökország

     - biztonságtechnikával!



Teşekkür ederim Baba Dag!


A siklóernyőzés egyik Paradicsoma, ahol

- a 2000-es hegyek találkoznak a tengerrel a Kék Lagúnánál,
- rendszerint 3000 méter fölött van a felhőalap,
- 100-ból 99 nap repülhető a szezonban!



A régi török legenda szerint itt találkoztak először a hegyek a tengerrel! Mindezt mi közel 2000 méteres startmagasságból nézhetjük! Itt mindenki megismerheti azt a dimenziót, amit eddig még nem ismert… Sokan tekertek már itt életükben először 3000 méter fölé :-)

A biztonságtechnikai oktatás
és a vég nélküli termikrepülés garantálja, hogy minden résztvevő megtalálja a szintjének és érdeklődésének megfelelő kihívást! Itt valóban szaporodnak a sokszor nehezen gyarapodó repült órák és a tapasztalat.

Repülés, tenger, szívélyes török vendéglátás… Igazi kikapcsolódás!

A Fly Away kiemelten ügyel arra, hogy a tőle megszokott, magas színvonalú szolgáltatást nyújtsa Ölüdenizben is.

1
. A túra választható 'standard' és 'delux' elhelyezéssel is.

2. BIZTONSÁGTECHNIKA - Simonics Péter felügyeletével.
Lehetőséget adunk a B-vizsga gyakorlati részének teljesítésére, és komplett biztonságtechnikára is, mindenkinek egyéni tapasztalatához, igényéhez, képességeihez igazítva - az RDS (Real Danger Symulation) programnak megfelelően.



Időpont

2018. június 18 - 25. (kedd - kedd)

kérhető kéthetes hosszabbítás, így június 18 - július 2. - (15 nap, 14 éjszaka) keddtől keddig


A második hetet csak tapasztalt, önálló pilótáknak ajánljuk, mert csak az első hét tartalmaz teljes programot, biztonságtechnikát, oktatói felügyeletet. 



Jelentkezési határidő 

A túra résztvevői létszáma korlátozott.

Praktikus mielőbb jelentkezni, egyrészt mert a repülőjegyek ára idővel emelkedhet, másrészt a tú
ra létszáma korlátozott, a helyeket jelentkezési sorrendben töltjük.
Ugyanígy meghatározott számban fo
gadunk el 'biztonságtechnikás' és 'csak repülős' jelentkezéseket.
 


Helyszín 

Ölüdeniz, Törökország


Utazási infók  

Utazás repülővel.
FIGYELEM! A repjegyek vásárlásét már megkezdtük!

Indulás: június 18. hétfő
Hazaérkezés: június 25. hétfő (kétheteseknek július 2. kedd)

A repülőjegyek ára 50-55.000.-Ft-ról indult, amely tartalmazza az illetéket és a jeggyel, csomagfeladással kapcsolatos minden díjat, költséget.
Az ár azonban a foglalásokkal lassan, de biztosan kúszik felfelé. Érdemes minél előbb foglalni!

Túra jellege

- biztonságtechnika
- termikrepülés



A TÚRA 

A 2000-es hegyek és a tenger találkozása, az Időjárás kiszámíthatósága, a kiválóan kialakított starthely, a 3 km hosszú homokos strand méltán teszik a világ egyik kedvelt repülős helyszínévé Ölüdenizt. Pilóták ezrei látogatják évről évre a Baba Dag starthelyet, miközben a helyiek tandemek százaival csábítják a turistákat a siklóernyős repülés megismerésére.
Itt valóban szeretik a siklóernyősöket és minden feltételt megteremtenek a repüléshez! Esténként még a parti "Cloud 9" (9 Felhő) bár vetítővásznain is look there siklóernyős filmeket, napi repüléseket vetítenek .-)

A képzést esténként előadásokkal egészítjük ki, hogy az elmélet és a gyakorlat egymásra épülve garantálja az alaposabb tu
dást és a tudatosabb repülést.


BIZTONSÁGTECHNIKA

Biztonságtechnikai táborunk programja személyre szabott. Lehetőség van a B-vizsga gyakorlati részét letenni (és természetesen kint, vagy előtte itthon megírhatjátok a hozzá kapcsolódó elméleti vizsgát is, amihez szintén tartunk előzetes felkészítést), és komplett biztonságtechnikára is - mindenkinek egyéni tapasztalatához, igényéhez, képességeihez igazítva.

Programunkat az RDS (Real Danger Simulation = a valódi veszély szimulálása) programnak megfelelően, a lehető legbiztonságosabb és hatékonyabb keretek között, megfelelő mentőcsónak biztosítással és mentőmellénnyel végzik a résztvevők.

A biztonságtechnika (és a gyakorlati B-vizsga) célja ugyanis nem az, hogy a vészhelyzeteket csupán előidézni tanuljátok meg egy-két alkalom alatt… Sokkal inkább az a célunk, hogy hosszas, többszöri gyakorlás alatt valós, élő helyzetekben, aktívabb időjárási körülmények között repülve is alkalmazható reakciókészség alakuljon ki bennetek a gyakoribb vészhelyzetek kezelése és magasságvesztő manőverek alkalmazása terén. 

A biztonságtechnika (és a B-vizsga) valódi értéke nem a papír és nem a pecsét. Igazi értelme a megnövekedett biztonságérzettel történő repülés - amely reális önértékelésen, a felszerelés valódi ismeretén és ténylegesen elsajátított képességeken alapul.   

Ehhez egy-egy manővert, vagy vészhelyzetet sok-sok alkalommal kell gyakorolni...


Fly Away - biztonságtechnika

A tábor a Fly Away Siklóernyős Iskola nagy hagyományokkal rendelkező biztonságtechnikáinak repülési lehetőséggel kibővített, egyhetes nyári változata.

Iskolánk vezető oktatója, Simonics Péter a NOVA  "team" pilótája, a speciális „mesterfogásokra” és nem utolsó sorban a mentális biztonságra oktatja a résztvevőket.

Ennek a biztonságtechnikai oktatásnak most a törökországi Ölüdeniz ad otthont, ahol megfelelő mentőcsónak és mentőmellény áll a résztvevők rendelkezésére. A pilóták a startot követően akár 1500 méter magasságban is elérhetik a víz feletti pozíciót, ami lehetőséget ad, hogy többször végrehajtsák a gyakorolni kívánt manővereket, illetve újra és újra előidézhessék a vészhelyzeteket.

Ez a fajta intenzív biztonságtechnikai oktatás a fejlettebb siklóernyős területeken nagy múltra tekint vissza. Az egyhetes program alatt a résztvevők egy dinamikus, célirányos, személyre szabott kiképzésen vesznek részt. Az egymásra épülő manőverek folyamatos gyakorlása mindenkinek segít, hogy a valódi veszélyhelyzetekben az itt megszerezett készséget alkalmazni is tudja.

A víz felett  végrehajtott  manőverek rádió irányítással, csónakbiztosítással,  automata (kis térfogatú) mentőmellény használatával történnek. Mivel kiképzési koncepciónk itt is, a már jól  bevált  RDS  (Real Danger Simulation) alapján  történik, mindenki, képzettségi szintjétől függetlenül  részt vehet  táborunkon.

Az általános tananyag mellett a személyre szabott gyakorlatok garantálják a továbbiakban a megnövekedett  biztonságérzettel  történő, stresszmentes repülést.

„Kétféle ember van. Az egyik már csinált full stalllt, a másik egy óra múlva túl lesz rajta. Ezek közé tartozol te is…”

Általában a siklóernyősök kis szorongással és félelemmel  szánják el magukat  egy biztonságtechnikai oktatásra. Az általunk szervezett „RDS” rendszerű képzés nagy hangsúlyt helyez a biztonságra. A pilóták továbbfejlődését Simonics Péter irányítja, aki professzionális biztonságtechnikai oktató, több mint két évtizedes tapasztalattal a háta mögött.

A gyakorlati végrehajtásokat megelőző elméleti oktatáson részletesen átbeszéljük a manőverek felépítését, a szimulálás szakaszait, ezek veszélyeit és a korrekciót. A  képzés alatt gyakrabban  előforduló úgynevezett  típushibákról  készült – sok év tapasztalatát átfogó -  videó elemzése mindenki számára  kézzelfogható segítséget nyújt a korrekt, biztonságos gyakorláshoz.
Természetesen minden  gyakorlatot rádió irányítással, mentőmellényben, csónakbiztosít
ással hajtunk végre.

Minden résztvevő számára  garantáljuk, hogy a képzés után megnövekedett biztonságérzettel, nagyobb komfortérzettel repül majd. A gyakorlatok logikusan  egymásra épülnek, ezért már a gyakorlatok sorrendje is szavatolja a biztonságos kiképzést. Mindenki felszerelését az első repülés előtt átvizsgáljuk.
A maximális biztonság és a minőségi képzés mellett további célunk, hogy tanfolyamunk után a pilóta tudása, az ernyő és a beülő "találkozzanak"…

Biztonságtechnikai oktatásunk  tartalmazza a „B” vizsga követelményeit is.
Táborunkon - amennyiben erre igény van - német és angol nyelven is oktatunk.


A biztonságtechnika elméleti anyaga

-  Mi a veszélyhelyzet?
-  a veszélyhelyzetek típusai,
-  a veszélyhelyzetek felépítése,
-  a szimulálás szakaszai,
-  a korrekció szakaszai,

-  tipikusan előforduló hibák,
 -  a mentőernyők típusai, használata,

-  mentális felkészülés,
-  oktató videó filmek.


Gyakorlati anyag

-  hintáztatás / hossztengely mentén,
-  hintáztatás / kereszttengely mentén,
-  gyorsítás,
-  oldalcsukás trimm sebességen és kigyorsítva,

-  fronstall,
-  fullstall,
-  negatív kanyar,
-  zsákesés,

-  fülcsukás,
-  B-stall,

-  merülőspirál,
-  különleges helyzetek, befűződés, twist, mentőernyőnyitás...


Repülhető napok
*****


Időjárás
*****
 


Starthely, leszálló *****  

A Baba Dag széliránytól, körülményektől függően több starthelyet is fastest super cialis delivery kínál. A fő starthely büfével, hatalmas méretű térkövezett felszállópályával várja a pilótákat.Mindegyik közül ez fekszik a legalacsonyabban: 1726 méteren. A fenti starthely magassága: 1960 méter.
A leszálló tengerszinten van - a 3 km hosszú partszakasz több leszálló lehetőséget is kínál.

Pilótáink kedvezményt kapnak a part "Cloud 9" (9 Felhő) siklóernyős bárban. Itt a leszállást követően le is pakolhatók az ernyők egy kis pihenés idejére, nem kell minden alkalommal felcipelni őket a szálláshelyhez ;-)



Nehézségi szint  **

A táborra bárki, képzési szintjétől függetlenül jelentkezhet (minimum A-vizsga), mert a repülésbiztonság vagy a termikrepülési ismeretek megszerzése vagy még alaposabb elsajátítása minden pilótának egyformán fontos.

A starthelyen és a leszállóban folyamatos oktatói felügyeletet biztosítunk - a hegy és körülmények időnként "trükkösebbek" lehetnek, mint amilyennek első látásra tűnnek...



Transzfer ****

A transzfert a helyi tandemes-felszállítós cégek biztosítják - csapatunknak előre egyeztetett időpontban.
A felfelé vezető utat már jelentősen kiépítették az elmúlt 10 év során, de látni fogjátok, hogy időnként több izgalmat tartogat, mint egy termikrepülés ;-)


Egyéb programle
hetőségek **** 

A környék rengeteg kikapcsolódási lehetőséget kínál a hozzátartozóknak, vagy azoknak a pilótáknak, akik már kirepülték magukat (mert ugye 'nem repülhető nap' itt igencsak ritkán adódik...). A strand, a környékbeli holt-város, a hajókkal megközelíthető kis szigetvilág, a behajózható mocsári csatornák, a közeli Fethye piaca rengeteg, józan áron kínált programmal kedveskednek a nyaralóknak.







Szállás
 ***
 

Szállásunk mindössze néhány utcányira található a tengerparttól, Ölüdeniz sétálóutcájából nyílik, így a  repülések után könnyű a hazagyaloglás. 
Gyönyörűen díszített kerttel, úszómedencével, napozóágyakkal
, svédasztalos-félpanziós ellátással várja a vendégeket. Minden szoba erkélyes, rendelkezik légkondicionálóval, sat-TV-vel, mini-hűtőszekrénnyel, fürdőszobával, hajszárítóval.

Választható
'standard' elhelyezés - két ágyas szobában - 12-15 m2; vagy háromágyas szobában 20-24 m2

vagy 
'delux' elhelyezés - két ágyas szobában - 20-24 m2
, síkképernyős TV

Mindkét szobatípus esetén franciaágyas és szeparált ágyas szobák is kérhetőek.








Étkezés 

félpanzió - svédasztalos kínálással


Mennyibe kerül a túra?

'standard' elhelyezés 1 hétre
pilótáknak (1 hétre)  -
315 EUR; hozzátartozóknak -  295 EUR/fő

'delux' elhelyezés 1 hétre -
pilótáknak 345 EUR; hozzátartozóknak - 325 EUR

hosszabbítás díja a második hétre 'standard' elhelyezés esetén: 195 EUR/fő; 'delux' elhelyezés esetén:  230 EUR/ fő;

- biztonságtechnika - 120 EUR


Mit tartalmaz az ár? 

     -  túraszervezés,
     -  7 éjszaka (vagy 14 éjszaka) szállás kétágyas szobákban, félpanzióval,
     -  repülőtéri fuvar Dalamanból oda és vissza,
     -  min. 2 oktató folyamatos felügyelete (az első héten),
     -  rádióirányítás,
     -  helyszínismeret,
     -  meteo-figyelés, időjárás előrejelzés,
     -  elméleti oktatás,
     -  biztonságtechnikai oktatás,
     -  B-vizsga,
     -  felszállítások szervezése megadott időpontokban (de nem tartalmazza a felszállítások díját!)
     -  stb.


Egyéb költségek

     -  egyéb étkezések,
     -  repülőjegyek,
     -  mentőmellény töltet (csak akkor kell kifizetni a pótlást, ha vizet ér és felrobban) - 25 E
UR
     -  felszállítások (kb. 10-12 EUR / fő, amely az alkalmanként kötelezően megfizetendő Nemzeti Park belépőt is tartalmazza),
     -  baleset biztosítás, amely kiterjed siklóernyőzésre is.
    
 

Fizetés feltételek 

Előleg: 30%, ami a jelentkezési határidőig fizetendő, a fennmaradó összeg pedig a túrát megelőző megbeszélésen.
Visszamondás esetén az út előtt 30 nappal a befizetett összeg 80%át térítjük vissza, 14 nappal 20%-át, 7 nappal 10%-át,
3 napon belül pedig 0%-át.


Részvételi feltételek 

- érvényes pilóta papírok és kötelező felelősségbiztosítás az ernyőn,
- utasbiztosítás (siklóernyőzést tartalmazó sportkiegészítéssel),
- teljes felszerelés (mentőernyő is!!),
- rádió. 


Túravezető(k)

Simonics Péter


Útitársak 

Szűcs-Gáspár Kinga (Fly Away Team)

Belae Regis Notarius
Bottka Csaba
   + kísérő
Derzsy Emese, BT
Gábor Krisztián, BT
Halász Viktor, BT
Hámori Gyula, BT
Hant Zsolt, BT
Iosif Dodi
Juhász Gyula
   Juhászné Kiss Erzsébet
Kállay Csongor, BT
Kemény Gábor, BT
Kiss Gábor, BT
Lengyel Ádám, BT
Lenkei Gábor
   + 2 kísérő
Lucza Viktor
   Lucza Viktorné
Mikle József
   + kísérő
Nagy Béla, BT
Pilisi Gergely, BT
   Orosz Adrienn
Rácz Zoltán, BT
Sagát János, BT
Sándor Boldizsár, BT
Szentmártoni Bálint, BT
Szikszai László, BT
   + 2 kísérő
Tóth István Pipu
   + 1 kísérő
Turcsán Attila, BT
Varga Péter
Varga Sándor
Wind Sherpa

Figyelem: a résztvevők listáját az interneten csupán kéthetente, így előfordulhat, hogy nem teljes a névsor. Nem az internetes listát használjuk adatbázisként, ez csak segítséget ad nektek, hogy találtok-e barátokat, ismerősöket a társasában ;-)