Főmenü
Útjaink
BIZTONSÁGTECHNIKA a Tisza-tónál! Időpontokat 2021. tavasz - nyár folyamán kínálunk majd. A konkrét időpontokat az időjárás (szélirány) határozza majd meg. Ezt az előjelentkezést megküldőknek fogjuk kiküldeni. Jelentkezés a lenti adatokkal a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. címen. Megvalósult egyik nagy álmunk: biztonságtechnikát szervezhetünk Magyarország határain belül, korrekt csónak-biztosítással, víz fölött! A helyszín pedig hazánk egyik leggyönyörűbb természeti tája, a vadregényes élővilággal büszkélkedő Tisza-tó. Fogadjátok szeretettel az új helyszínt! Nagyon sok munkánk, tervünk, álmunk van a hazai biztonságtechnika lehetőségének előkészítésében. Kérjük, tiszteljétek ezt meg ti is azzal, hogy tökéletesen rendezett háttérrel, felkészülten jelentkeztek, a helyszínen pedig betartjátok a szabályokat. Igyekezzünk hosszú távra megőrizni ezt a csodás lehetőséget! A Fly Away kiemelten ügyel arra, hogy a tőle megszokott, magas színvonalú szolgáltatást nyújtsa a Tisza-tónál is: motorcsónakos felügyelet, robbanópatronos biztonsági mentőmellény, elméleti felkészítés, a helyszínen pedig több oktató segíti a minél gördülékenyebb, hatékonyabb, hangulatosabb biztonságtechnikát. Képzéseinket kis létszámú turnusokban szervezzük, napi legalább háromszori csörléssel. A csörlés hagyományos módon, tehát szárazföldön és a szárazföld felett zajlik! A csörlés végén kerül a pilóta a víz fölé, ezért úgy mint bárhol máshol, a hagyományos csörléshez szükséges képzettség és kioldó kell! A program az RDS (Real Danger Symulation) programnak megfelelően személyre szabott, Simonics Péter biztonságtechnikai szakoktató irányításával zajlik. Tapasztalatodhoz, képességeidhez, igényeidhez igazodva több "csomag" közül is választhatsz! - B-vizsga gyakorlati elemei (az önálló pilóta jogosítás megszerzéséhez), - teljes biztonságtechnika (haladó elemek gyakorlása), - ernyőpróba (ismerkedés új ernyővel), - átmozgatás (rutinszerzés, már ismert elemek felfrissítése; a DHV évente ajánlja), - "no-fear" (ha már volt problémád egy vészhelyzettel, vagy tartasz valamitől konkrétan, akkor koncentrálhatunk a megoldáshoz szükséges képességek rutinszerű elsajátítására). Időpontok A tapasztalatok alapján a biztonságtechnikát nem konkrét, előre eldöntött időpontokra szervezzük, hanem rugalmasan alkalmazkodunk az időjárási körülményekhez. Összegyűjtjük az érdeklődőket, és amint megfelelő szélirányt (és természetesen az egyéb paramétereket) jósolnak és a BT mozagtórugója Simonics Péter itthon tartózkodik, néhány nappal előtte kiértesítjük az érdeklődőket, hogy ki is ér rá az adott napokon. Egy-egy spontán turnusba mindig az első 9 végleges jelentkezést tudjuk elfogadni. Jelentkezési határidő A résztvevők száma minden napon korlátozott - kis létszámú turnusokat szervezünk! A helyeket a jelentkezések sorrendjében töltjük. Helyszín Tisza-tó Utazási infók Utazás egyénileg. Van egy fuvarozós online doksinka neten, ahol fuvart ajánlhatsz és kereshetsz különböző eseményeinkre. Ennek a linkjét majd konkrét dátumhoz kötötten megadjuk a jelentkezőknek. Túra jellege biztonságtechnika csörlésből BIZTONSÁGTECHNIKA Iskolánk ve zető oktatója, Simonics Péter professzionális biztonságtechnikai szakoktató, immár 29 éves képzési tapasztalattal a háta mögött, emellett a NOVA tesztpilótájaként is dolgozott. Speciális „mesterfogásokra” és nem utolsó sorban a mentális biztonságra oktatja a résztvevőket. Programunkat az RDS (Real Danger Simulation = a valódi veszély szimulálása) programnak megfelelően, a lehető legbiztonságosabb és hatékonyabb keretek között, megfelelő mentőcsónak biztosítással és mentőmellénnyel végzik a résztvevők. A biztonságtechnika (és a gyakorlati B-vizsga) célja nem az, hogy a vészhelyzeteket csupán előidézni tanuljátok meg egy-két alkalom alatt… Sokkal inkább az a célunk, hogy hosszas, többszöri gyakorlás alatt valós, élő helyzetekben, aktívabb időjárási körülmények között repülve is alkalmazható tapasztalat és reakciókészség alakuljon ki bennetek a gyakoribb vészhelyzetek kezelése és magasságvesztő manőverek alkalmazása terén. Választható programjaink Biztonságtechnikai programunk személyre szabott, többféle "csomag" közül választhatsz. A gyakorlati végrehajtásokat megelőző elméleti oktatáson részletesen átbeszéljük a manőverek felépítését, a szimulálás szakaszait, ezek veszélyeit és a korrekciót. A képzés alatt gyakrabban előforduló úgynevezett típushibákról készült – sok év tapasztalatát átfogó - videó elemzése mindenki számára kézzelfogható segítséget nyújt a korrekt, biztonságos gyakorláshoz.
1. B-VIZSGA A biztonságtechnika elméleti anyaga - Mi a veszélyhelyzet? - a veszélyhelyzetek típusai, - a veszélyhelyzetek felépítése, - a szimulálás szakaszai, - a korrekció szakaszai, - tipikusan előforduló hibák, - a mentőernyők típusai, használata, - mentális felkészülés, - oktató videó filmek. Gyakorlati anyag - hintáztatás / hossztengely mentén, - hintáztatás / kereszttengely mentén, - gyorsítás, - oldalcsukás trimmsebességen és kigyorsítva, - front stall, - full-stall, - negatív kanyar, - zsákesés, - fülcsukás, - B-stall, - merülőspirál, - különleges helyzetek, befűződés, twist, mentőernyőnyitás... Repülhető napok *** Időjárás *** Starthely, leszálló **** A biztonságtechnikát csörlésből bonyolítjuk, a leszálláshoz kellő méretű füves terület áll rendelkezésre. Nehézségi szint ** - ***** A táborra bárki, képzési szintjétől függetlenül jelentkezhet (minimum Gyakorló Pilóta), mert a repülésbiztonság és az ernyőkezelési rutin megszerzése vagy még alaposabb elsajátítása minden pilótának egyformán fontos. Egyéb programlehetőségek **** Ha túlzottan felhevülsz az izgalomtól vagy a melegtől, akkor csak néhány lépés, és máris lehűtheted magad a Tisza-tó vizében. (Figyelem! Ez ernyő nélkül, csupán fürdőruhában mindig kellemesebb!) Vagy két gyakorlatsor között ismerkedhetsz a Tisza-tó gazdag élővilágával, csónakázhatsz, ami persze a kísérőknek is kiváló lehetőség. Esetleg csak egyszerűen napozz, és töltsd fel az "elemeket"... Vagy nézd a napozókat... Szállás ** Kempingben vagy közeli, egyszerű panziókban. Jelezd melyik változat lenne szimpatikus, a megszervezésében segítünk a kis csapatnak. Étkezés önellátás Mennyibe kerül a program? Egynapos program: 32.000.-Ft Mit tartalmaz az ár? - a választott biztonságtechnikai programot, - a csörléseket (napi legalább 3 alkalommal), - szervezési díj, - motorcsónakos biztosítás, - kistérfogatú, robbanótöltetes mentőmellény használata, - meteo-figyelés, időjárás előrejelzés, - elméleti oktatás, felkészítés, - B-vizsga esetén az elméleti vizsgát is, - stb. Egyéb költségek - étkezések, - utazás, - szállás, - mentőmellény töltet (csak akkor kell kifizetni a pótlást, ha vizet ér és felrobban) - 8.000.-Ft Fizetés feltételek Előleg: 30%, ami a biztonságtechnikát megelőző klubesten fizetendő. A díj fennmaradó részét a helyszínen kell fizetni. A lefoglalt és a programot megelőzően legalább 3 nappal előbb, írásban le nem mondott helyek esetében a befizetett előleget nem tudjuk visszatéríteni, ha a helyet nem tudjuk betölteni. Részvételi feltételek - csörlőzhető minősítés, - érvényes pilóta papírok, - kötelező felelősségbiztosítás az ernyőn, - érvényes repülőorvosi vizsgálat (legalább LAPL), - kitöltött növendéknapló / repülési napló a helyszínen, - teljes felszerelés (mentőernyő is!!), - rádió feltöltött aksikkal, friss elemmel, A jelentkezéshez szükséges adatok - név - telefonszám - hétköznap és/vagy hétvégén érsz rá, - a választott program, - ernyőd adatai (gyártó, típus, évjárat, méret, szín) - születési dátum, - testsúlyod - tapasztalat (repült óráid összesen; repült óráid az elmúlt egy évben; repült óráid ezzel az ernyővel) - mióta repülsz (év) - legmagasabb jogosításod és megszerzésének dátuma, - vettél-e már részt BT-n (kivel, mikor, hol). Biztonságtechnikai szakoktató Simonics Péter Résztvevők (Egy csoport maximum létszáma 9 fő!) Figyelem: A résztvevők listáját az interneten csupán két-három hetente frissítjük, így előfordulhat, hogy nem teljes a névsor. Nem az internetes listát használjuk adatbázisként, ez csak segítséget ad nektek, hogy találtok-e barátokat, ismerősöket a társasában ;-) |