*** MONACO, biztonságtechnikával 2025. február 2-9.  ***    MAROKKÓ, november 19-26.   ***                                                                      *** FW Előadás-sorozat és Klubestek  ***  1% *** 

BIZTONSÁGTECHNIKA


a Tisza-tónál!

Időpontokat 2021. tavasz - nyár folyamán kínálunk majd.

A konkrét időpontokat az időjárás (szélirány) határozza majd meg. Ezt az előjelentkezést megküldőknek fogjuk kiküldeni.


Jelentkezés a lenti adatokkal a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. címen.                                             

Megvalósult egyik nagy álmunk: biztonságtechnikát szervezhetünk Magyarország határain belül, korrekt csónak-biztosítással, víz fölött!

A helyszín pedig hazánk egyik leggyönyörűbb természeti tája, a vadregényes élővilággal büszkélkedő Tisza-tó. Fogadjátok szeretettel az új helyszínt!


Nagyon sok munkánk, tervünk, álmunk van a hazai biztonságtechnika lehetőségének előkészítésében. Kérjük, tiszteljétek ezt meg ti is azzal, hogy tökéletesen rendezett háttérrel, felkészülten jelentkeztek, a helyszínen pedig betartjátok a szabályokat. Igyekezzünk hosszú távra megőrizni ezt a csodás lehetőséget!

A Fly Away kiemelten ügyel arra, hogy a tőle megszokott, magas színvonalú szolgáltatást nyújtsa a Tisza-tónál is: motorcsónakos felügyelet, robbanópatronos biztonsági mentőmellény, elméleti felkészítés, a helyszínen pedig több oktató segíti a minél gördülékenyebb, hatékonyabb, hangulatosabb biztonságtechnikát.

Képzéseinket kis létszámú turnusokban szervezzük, napi legalább háromszori csörléssel. 

A csörlés hagyományos módon, tehát szárazföldön és a szárazföld felett zajlik!  A csörlés végén kerül a pilóta a víz fölé, ezért úgy mint bárhol máshol, a hagyományos csörléshez szükséges képzettség és kioldó kell! 

A program
az RDS (Real Danger Symulation) programnak megfelelően személyre szabott, Simonics Péter biztonságtechnikai szakoktató irányításával zajlik.

Tapasztalatodhoz, képességeidhez, igényeidhez igazodva több "csomag" közül is választhatsz!  
- B-vizsga gyakorlati elemei (az önálló pilóta jogosítás megszerzéséhez),
- teljes biztonságtechnika (haladó elemek gyakorlása),
- ernyőpróba (ismerkedés új ernyővel),
- átmozgatás (rutinszerzés, már ismert elemek felfrissítése; a DHV évente ajánlja),
- "no-fear" (ha már volt problémád egy vészhelyzettel, vagy tartasz valamitől konkrétan, akkor koncentrálhatunk a megoldáshoz szükséges képességek rutinszerű elsajátítására).


Időpontok


A tapasztalatok alapján a biztonságtechnikát nem konkrét, előre eldöntött időpontokra szervezzük, hanem rugalmasan alkalmazkodunk az időjárási körülményekhez.

Összegyűjtjük az érdeklődőket, és amint megfelelő szélirányt (és természetesen az egyéb paramétereket) jósolnak és a BT mozagtórugója Simonics Péter itthon tartózkodik, néhány nappal előtte kiértesítjük az érdeklődőket, hogy ki is ér rá az adott napokon. Egy-egy spontán turnusba mindig az első 9 végleges jelentkezést tudjuk elfogadni.


Jelentkezési határidő 

A résztvevők száma minden napon korlátozott - kis létszámú turnusokat szervezünk!
A helyeket a jelentkezések sorrendjében töltjük.


Helyszín 

Tisza-tó


Utazási infók  

Utazás egyénileg. Van egy fuvarozós online doksinka  neten, ahol fuvart ajánlhatsz és kereshetsz különböző eseményeinkre. Ennek a linkjét majd konkrét dátumhoz kötötten megadjuk a jelentkezőknek.

Találkozó: reggel a Tisza-tónál - a találkozó pontos helyszínéhez koordinátákat küldünk


Túra jellege

biztonságtechnika csörlésből


BIZTONSÁGTECHNIKA

Iskolánk ve zető oktatója, Simonics Péter professzionális biztonságtechnikai szakoktató, immár 29 éves képzési tapasztalattal a háta mögött, emellett a NOVA tesztpilótájaként is dolgozott. Speciális „mesterfogásokra” és nem utolsó sorban a mentális biztonságra oktatja a résztvevőket.

Programunkat az RDS (Real Danger Simulation = a valódi veszély szimulálása) programnak m
egfelelően, a lehető legbiztonságosabb és hatékonyabb keretek között, megfelelő mentőcsónak biztosítással és mentőmellénnyel végzik a résztvevők.

A biztonságtechnika (és a gyakorlati B-vizsga) célja nem az, hogy a vészhelyzeteket csupán előidézni tanuljátok meg egy-két alkalom alatt… Sokkal inkább az a célunk, hogy hosszas, többszöri gyakorlás alatt valós, élő helyzetekben, aktívabb időjárási körülmények között repülve is alkalmazható tapasztalat és reakciókészség alakuljon ki bennetek a gyakoribb vészhelyzetek kezelése és magasságvesztő manőverek alkalmazása terén. 
A biztonságtechnika (és a B-vizsga) valódi értéke nem a papír és nem a pecsét. Igazi értelme a megnövekedett biztonságérzettel történő, stresszmentes repülés - amely reális önértékelésen, a felszerelés valódi ismeretén és ténylegesen elsajátított képességeken alapul.   

 Ehhez egy-egy manővert, vagy vészhelyzetet sok-sok alkalommal kell gyakorolni...


Választható programjaink

Biztonságtechnikai programunk személyre szabott, többféle "csomag" közül választhatsz.

A gyakorlati végrehajtásokat megelőző elméleti oktatáson részletesen átbeszéljük a manőverek felépítését, a szimulálás szakaszait, ezek veszélyeit és a korrekciót. A  képzés alatt gyakrabban  előforduló úgynevezett  típushibákról  készült – sok év tapasztalatát átfogó -  videó elemzése mindenki számára  kézzelfogható segítséget nyújt a korrekt, biztonságos gyakorláshoz.
Természetesen minden gyakorlatot rádióirán
yítással, mentőmellényben, csónakbiztosítással hajtunk végre.

Minden résztvevő számára  garantáljuk, hogy a képzés után megnövekedett biztonságérzettel, nagyobb komfortérzettel repül majd. A gyakorlatok logikusan  egymásra épülnek, ezért már a gyakorlatok sorrendje is szavatolja a biztonságos kiképzést. Mindenki felszerelését az első repülés előtt átvizsgáljuk.
A maximális biztonság és a minőségi képzés mellett további célunk, hogy tanfolyamunk után a pilóta tudása, az ernyő és a beülő "találkozzanak"…

1. B-VIZSGA
2 napos program
Lehetőséget adunk a B-vizsga gyakorlati elemeinek begyakorlására, a vizsga gyakorlati részének teljesítésére. A magasságleépítő manőverek biztonságos körülmények között történő elsajátítása és a leggyakrabban előforduló vészhelyzetek rutinszerű kezelése alapvető fontossággal bírnak az aktív időben, önállóan történő repüléshez. Ne felejtsd el: a B-vizsga valódi értéke nem a papír és nem a pecsét. Igazi értelme a megnövekedett biztonságérzettel történő, stresszmentes repülés - amely reális önértékelésen, a felszerelés valódi ismeretén és ténylegesen elsajátított képességeken alapul.

2. BIZTONSÁGTECHNIKA
2 napos program
A haladó elemek gyakorlása az ernyőkezelésnek egy magasabb szintje. Alapvető fontosságú, ha tandempilóta vagy oktató szeretnél lenni, de elvégezheted a programot "csak" önmagad miatt, hiszen mindenképpen növeli repülésed biztonságát.


3. ERNYŐPRÓBA
1 vagy 2 napos program
Új ernyőddel érdemes minél jobban, minél korábban összeismerkedni.
Az egyes manőverekben nagy különbséget mutathatnak a különböző típusok, akár még az alsóbb biztonsági osztályokban is. Szintugrásnál azonban rendre hevesebb reakciókkal kell megbarátkoznia a pilótának. Komoly előnyt jelent a levegőben, ha ez az ismerkedés biztonságos körülmények között történik, és az első "hűha-élmények" nem egy repülés közben, téthelyzetben érnek.
A program javasolt hossza függ a tudásszintedtől, rutinodtól, illetve a váltás mértékétől. 

4. ÁTMOZGATÁS
1 napos program
Részt vettél már B-vizsgán, biztonságtechnikán, mégis úgy érzed, hogy nincs a kisujjadban a magasságleépítő manőverek alkalmazása és a vészhelyzetek kezelése? Igazad van! A DHV ajánlása szerint évente javasolt a gyakorlati ismeretek felfrissítése, a rutin elmélyítése.
Egynapos programunk keretében eddigi tapasztalatodra, kívánságodra építve segítünk a lehető leghatékonyabban fejleszteni ernyőkezelési rutinod.

5. NO-FEAR
1 napos program
Ahogy Yoda Mester is megmondta: a félelem az Erő sötét oldala! Mégis, mindannyian szembenézünk vele valamikor... Csontig hatoló felismerés, amikor a csukott ernyő mögött nem a kék ég, hanem egy istálló szolgáltatja a hátteret...
Problémád adódott egy vészhelyzettel,
vagy tartasz valamitől konkrétan? Nem vagy egyedül ezzel. A megoldás felé a beismerés az első lépés, a második pedig a kellő gyakorlat megszerzése. Jelen programunkban lépésről lépésre építjük fel azokat a készségeket, amelyek a problémás helyzetben a megoldást szolgálják, és igyekszünk a beidegződés szintjéig elmélyíteni a rutint. Célunk, hogy olyan valódi tudást adjunk a kezedbe, amely stresszmentessé és biztonságossá teszi a repülésed, hogy nyitott szívvel csodálkozhass rá az alattad térképként elterülő tájra!

Táborunkon - amennyiben erre igény van - német és angol nyelven is oktatunk.


A biztonságtechnika elméleti anyaga

-  Mi a veszélyhelyzet?
-  a veszélyhelyzetek típusa
i,
-  a veszélyhelyzetek felépítése,

 -  a szimulálás szakaszai,
-  a korrekció szakaszai,

 -  tipikusan előforduló hibák,
-  a mentőernyők típusai, használata,

-  mentális felkészülés,
-  oktató videó filmek.


Gyakorlati anyag

 -  hintáztatás / hossztengely mentén,
-  hintáztatás / kereszttengely mentén,
-  gyorsítás,
-  oldalcsukás trimmsebességen és kigyorsítva,
-  front stall,
-  full-stall,
-  negatív kanyar,
-  zsákesés,

-  fülcsukás,
-  B-stall,
-  merülőspirál,

-  különleges helyzetek, befűződés, twist, mentőernyőnyitás...


Repülhető napok
***


Időjárás
***
 


Starthely, leszálló **** 

A biztonságtechnikát csörlésből bonyolítjuk, a leszálláshoz kellő méretű füves terület áll rendelkezésre.

Nehézségi szint  ** - *****

A táborra bárki, képzési szintjétől függetlenül jelentkezhet (minimum Gyakorló Pilóta), mert a repülésbiztonság és az ernyőkezelési rutin megszerzése vagy még alaposabb elsajátítása minden pilótának egyformán fontos.


Egyéb programlehetőségek 
****

Ha túlzottan felhevülsz az izgalomtól vagy a melegtől, akkor csak néhány lépés, és máris lehűtheted magad a Tisza-tó vizében. (Figyelem! Ez ernyő nélkül, csupán fürdőruhában mindig kellemesebb!)
Vagy két gyakorlatsor között ismerkedhetsz a Tisza-tó gazdag élővilágával, csónakázhatsz, ami persze a kísérőknek is kiváló lehetőség.
Esetleg csak egyszerűen napozz, és töltsd fel az "elemeket"... Vagy nézd a napozókat...


Szállás
 **
 

Kempingben vagy közeli, egyszerű panziókban. Jelezd melyik változat lenne szimpatikus, a megszervezésében segítünk a kis csapatnak.


Étkezés 

önellátás

Mennyibe kerül a program?

Egynapos program:  32.000.-Ft

Kétnapos program:  58.000.-Ft

Ha a kétnapos programot szabadidőd vagy az időjárás miatt megbontva teljesíted, akkor az első nap díja 32.000.-Ft, a második nap 26.000.-Ft


Mit tartalmaz az ár? 
     -  a választott biztonságtechnikai programot,
     -  a csörléseket (napi legalább 3 alkalommal),
     -  szervezési díj,
     -  motorcsónakos biztosítás,
     -  kistérfogatú, robbanótöltetes mentőmellény használata,
     -  meteo-figyelés, időjárás előrejelzés,
     -  elméleti oktatás, felkészítés,

     -  B-vizsga esetén az elméleti vizsgát is, 
     -  stb.


Egyéb költségek

     -  étkezések,
     -  utazás,
     -  szállás,
     -  mentőmellény töltet (csak akkor kell kifizetni a pótlást, ha vizet ér és felrobban) - 8.000.-Ft



Fizetés feltételek 

Előleg: 30%, ami a biztonságtechnikát megelőző klubesten fizetendő. A díj fennmaradó részét a helyszínen kell fizetni. A lefoglalt és a programot megelőzően legalább 3 nappal előbb, írásban le nem mondott helyek esetében a befizetett előleget nem tudjuk visszatéríteni, ha a helyet nem tudjuk betölteni.



Részvételi feltételek 


- csörlőzhető minősítés,
- érvényes pilóta papírok,
- kötelező felelősségbiztosítás az ernyőn,
- érvényes repülőorvosi vizsgálat (legalább LAPL),
- kitöltött növendéknapló / repülési napló a helyszínen,
- teljes felszerelés (mentőernyő is!!),
- rádió feltöltött aksikkal, friss elemmel,


A jelentkezéshez szükséges adatok

- név
- email
- telefonszám
- hétköznap és/vagy hétvégén érsz rá,
- a választott program,
- ernyőd adatai (gyártó, típus, évjárat, méret, szín)
- születési dátum,
- testsúlyod
- tapasztalat (repült óráid összesen; repült óráid az elmúlt egy évben; repült óráid ezzel az ernyővel)
- mióta repülsz (év)
- legmagasabb jogosításod és megszerzésének dátuma,
- vettél-e már részt BT-n (kivel, mikor, hol).


Biztonságtechnikai szakoktató

Simonics Péter


Résztvevők








(Egy csoport maximum létszáma 9  fő!)

Figyelem: A résztvevők listáját az interneten csupán két-három hetente frissítjük, így előfordulhat, hogy nem teljes a névsor. Nem az internetes listát használjuk adatbázisként, ez csak segítséget ad nektek, hogy találtok-e barátokat, ismerősöket a társasában ;-)