Főmenü
Világcsúcsunk története
FlyAway
SIMONICS PÉTER a Siklórepülő Szövetség és a Fly Away Team képzésvezetője, szervező, túravezető, tandempilóta, biztonságtechnikai szakoktató, tesztpilóta, a magyar válogatott Szövetségi Kapitánya, világrekorder pilóta... 1990 óta repül siklóernyővel, előtte profi hegymászó volt, nevéhez fűződik többek között a Chopicalqui csúcs első magyar megmászása. Siklóernyővel 1992 óta versenyzik (1995 óta világkupákon is), sokszoros magyar bajnok. 2002-ben Forgó Szilárddal együtt céltáv világcsúcsot repült Cearában, Brazíliában. A NOVA Performance Paragliders team pilótája, tesztpilóta. Az FAI magyar siklóernyős delegáltja, 1992 óta a magyar siklóernyős válogatott vezetője, tandempilóta, hátimotoros pilóta, oktató, tandem- és biztonságtechnikai szakoktató. A Siklórepülő Szövetség és a Fly Away Team képzésvezetője. Több mint 4.000 órát repült, közel 30.000 km távot siklóernyővel! Iskolájában az elmúlt 26 év alatt közel 1300 pilótát tanított meg siklóernyőzni. 1994 óta szervez utakat Európa és a világ különböző repülőterületeire. Pilóták százait vitte már a világ legjobb siklóernyős helyeire - többségük rendszeresen utazik vele. Az úti célok között az elmúlt 16 évben a világ elismerten legszebb repülőterületei szerepelnek: Ausztrália, Ausztria, Brazília, Bulgária, Dél-Afrika, Franciaország, Görögország, Horvátország, Japán, Kanári-szigetek, Kína, Macedónia, Mexico, Monaco, Mongólia, Németország, Olaszország, Portugália, Románia (Erdély), Spanyolország, Svájc, Szerbia, Szlovákia, Szlovénia, Thaiföld, Törökország, USA, Venezuela... A Nova, Gin, Niviuk, Advance, Ava, Flymaster, Flytec magyarországi képviselője, kapcsolattartója. Diplomáját a Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi karán szerezte. Angol, német, portugál, olasz, spanyol és orosz nyelven beszél, további néhánnyal szükség esetén elboldogul (pl. francia, szuahéli...) :) SZŰCS-GÁSPÁR KINGA szervező, oktató, klubügyek és miegyéb... 2005-ben kezdett siklóernyőzni. Több száz repült órája van a világ különböző repülőterületein: Ausztria, Brazília, Bulgária, Dél-Afrika, Horvátország, Kanári-szigetek, Macedónia, Monaco, Mongólia, Olaszország, Portugália, Románia (Erdély), Spanyolország, Szlovákia, Szlovénia és Törökország... Kapcsolatainak, komoly szervezési tapasztalatinak, továbbá egyéb hazai és nemzetközi sportmúltjának, sporttevékenységének köszönhetően a Fly Away csapat utazásainak és programjainak főkoordinátora. A Fly Away Egyesület elnöke. Angolul beszél, németül elboldogul :-) BENCSIK ISTVÁN oktató, tandempilóta, motoros és trájk tandempilóta, csörlőkezelő szakoktató 2004-ben kezdett siklóernyőzni, majd hamarosan belevágott a hátimotoros és a trájkos siklóernyőzésbe is. Több mint 1000 repült órája van. Levegőben töltött idejét, tapasztalatát folyamatosan gazdagítja Magyarországon hátimotorral, trájkkal és gyalogernyővel, külföldön pedig szóló és tandemrepülésekkel egyaránt. "Különösen szeretem a tandemrepüléseket, amiben leginkább az utasok visszajelzései motiválnak." BENCSIK ZSOLT oktató, tandempilóta, motoros és trájk tandempilóta, csörlőkezelő szakoktató Első pilóta jogosítványát 1995-ben szerezte meg, mint sárkányrepülő. 1997-ben már sárkányrepülő Pilóta III. szintre lépett. 2004-ben kezdte el a siklóernyőzést. 2008-ban megszerezte a tandempilóta minősítsét, amelyet azóta kiegészített a hátimotoros és trájkos változatokkal is. Több mint 1000 óra repült idővel rendelkezik, melyet hazánkon kívül Ausztriában, Horvátországban, Görögországban, Monacoban, Olaszországban és Szlovákiában gyűjtött össze. Több száz tandemutasnak mutatta már meg a repülés szépségét gyalogos és motoros ernyővel egyaránt. GASKÓ JÁNOS oktató, tandempilóta 1992-ben egy Gaskó Mátyás nevű srác járt a tanfolyamunkra... Az elsők között tanult siklóernyőzni Magyarországon. Ügyes, agilis pilóta lett, ám - ahogyan már mással is blog.santossaul.com előfordult - jött a család, a gyerekek, egyre több munka... A repülés elkopott, helyette egyre nőttek a gyerekek - többek között egy János nevű. Ez kisfiú szépen felnőtt, mérnök lett, és hogyan, hogyan nem, elkezdett siklóernyőzni. Csendes, visszahúzódó, megfontolt, és igen jó pilóta lett belőle. Előfordult, hogy egy versenyen akkor láttam őt először, amikor az utolsó fordulópontnál, alig pár száz méterrel az igen nívós élboly mögött, szépen vitorlázott szembe velünk… Ő Gaskó Jani. Jani több szempontból is különleges értéket képvisel csapatunkban. Egyrészről ő valóban a „Jani”, hiszen az oktatói vizsgán nyújtott szereplésével, sokoldalúan mély gyakorlati és elméleti ismereteivel rögtön elkápráztatta az oktatói bizottságot…Ma már ezt a tudását nálunk, az oktatásban kamatoztatja, mi pedig nagyon büszkék vagyunk rá! Másfelől - az édesapja miatt - olyan egyedülálló életpályát mutatott be nekünk, amelyhez hasonlóról még csak nem is hallottunk. Jó arra gondolni, hogy a repülés olyan mély nyomot hagy az emberekben, amely akár generációkon át felszínre tör... Személyében végre egy olyan oktatót sikerült találnunk, aki minden szempontból, és minden siklóernyőzéssel kapcsolatos tevékenységben a legmagasabb szinten képviseli iskolánkat! Angolul beszél, franciául hallgat ;) SZATMÁRI BALÁZS oktató, tandempilóta, csörlőkezelő "SZAT" a Fly Away-nél kezdte az alapfokú tanfolyamot, 2016-ban szerzett A-vizsgát. Nála valóban életformává vált a repülés, mintha csak hazatalált volna a levegőben... 2018-ban már B-vizsgás pilótaként a gyémántkoszorú (200+ távrepülés) boldog tulajdonosa volt, mi pedig büszkék rá, hiszen 2019-ben kezdett oktatni és letette tandempilóta vizsgáját is. Immár több száz repült órája van különböző országokban, élménybeszámolóit saját blogjában követhetitek. A repülés nyújtotta örömet talán egy dolog múlhatja felül számára: ha ezt az élményt másoknak is átadhatja. Legkedvesebb kaland számára, amikor növendékei társaságában repülhet távot. Szerénységgel párosuló komoly tapasztalata hiteles utat mutat a felnövekvő pilóta generációknak! "Szatszanga" néven önálló csapatot vezet a Dél-Kelet Magyarországi régióban, elérhetőbbé téve a siklóernyőzés tanulását az alföldieknek. Angolul beszél. NAGY BÉLA „szakember”; WEB, kommunikáció, optimalizálás 2016-ban kezdett siklóernyőzni és ez a folyamat - saját bevallása szerint - nála még mindig tart. Fizikai adottságai által sokkal lassabban került a felhők közzé, mint a fiatal, sportos csapattársak, ám kitartása a bizonyítéka annak, hogy szorgalommal és ésszel a repülés mindenki számára egy élményt adó sport lehet. Ma már a felhőket hessegeti jobbra-balra, de soha nem felejti, amikor először elemelkedett a lába Pistivel, az első kisdombját Kingával, és az első távrepülését Petivel! Elég sok túrán részt vett 2018-tól, így a rengeteg átélt kaland mellett volt alkalma belelátni a csapat mindennapjaiba, tapasztalatot szerezni. Cégvezetőként komoly rutinnal rendelkezik a cég- és a csapatépítés területén, ezt a tudást pedig immár a Fly Away javára is kamatoztatja. Ő nem a siklóernyőzés technikai részét oktatja..., de ha bármilyen nehézséged adódik az oktatással, a túrával vagy a csapattal kapcsolatban, akkor Ő az az ember, aki meg fogja számodra találni a megoldást ;) |